دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ |۱۳ صفر ۱۴۴۶ | Aug 19, 2024
4

حوزه / حجت الاسلام صادقی، از راه اندازی دادگاه‌های صلح و سازش در استان گیلان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از رشت، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در بازدید از حوزه قضایی خشکبی‌جار ضمن قدردانی از زحمات کارکنان این حوزه قضائی، اظهار داشت: بی‌شک یکی از راهکارهای کاهش پرونده در محاکم قضائی صلح و سازش ما بین اصحاب پرونده است که باید از ظرفیت افراد مؤثر و سرشناس در مسیر ایجاد صلح و سازش بهره برد.

وی با اشاره به اینکه دادگاه‌های صلح و سازش به زودی در استان راه اندازی خواهد شد، گفت: باید در افتتاح این دادگاه‌ها از ظرفیت موجود استفاده شود و نواقص دادگاه‌های عام را در دادگاه‌های صلح برطرف نمائیم.

رئیس شورای قضائی استان گیلان، با اشاره به اینکه ترویج صلح و سازش با استفاده از ظرفیت قانونی یکی از راهکارهایی است که می‌تواند دستگاه قضا را در پیشبرد سند تحول به سمت تعالی سوق دهد، ابراز کرد: دعوت به صلح و سازش عمل به سنت پیامبر اکرم(ص) است و میزان صلح و سازش نیز در استان گیلان رشد مطلوبی داشته و با تشکیل دادگاه‌های صلح بر این میزان افزوده خواهد شد.

لازم به ذکر است در این بازدید رئیس کل دادگستری گیلان و معاونین قضائی استان ضمن حضور در محاکم حوزه قضائی خشکبیجار، دیدار چهره به چهره با کارکنان و مراجعین و بررسی پرونده‌های قضائی، از زحمات قضات و کارکنان محاکم قضائی این حوزه قدردانی نمودند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha